Konstrukcja obudowy typu Sandwich

Podczas projektowania głośnika należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby obudowa była jak najcichsza. W źle zaprojektowanym głośniku, obudowa jest podatna na przekształcenie się w niekontrolowany przetwornik dźwięku z powodu wibracji wywołanych przez zamontowane w niej przetworniki i krążące wewnątrz niej powietrze, co ma negatywny wpływ na ogólną jakość dźwięku. Ponadto, może przenosić wibracje ze źródeł zewnętrznych na przetworniki i inne części głośnika, co ponownie może wpłynąć na jakość dźwięku.

Oprócz tradycyjnych sposobów rozwiązywania tego problemu, takich jak wybór MDF lub innych odpowiednich materiałów na obudowę oraz zastosowanie mocnych wewnętrznych konstrukcji usztywniających, znaleźliśmy inny sposób na powstrzymanie obudowy przed rozwijaniem własnego życia akustycznego: Nasza unikalna konstrukcja Sandwich Cabinet.

Nasze obudowy Sandwich składają się z mocnego rdzenia wewnętrznego, do którego przyklejone są panele zewnętrzne za pomocą specjalnego elastycznego materiału tłumiącego, który pochłania wszystkie drgania obudowy, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. W przeciwieństwie do popularnych (i, szczerze mówiąc, błędnych) przesądów, pozytywny efekt konstrukcji Sandwich Cabinet staje się szczególnie widoczny w głośnikach z naszymi stylowymi szklanymi wykończeniami, ponieważ stosunkowo ciężkie panele szklane zapewniają doskonałe tłumienie dla wewnętrznego rdzenia.

Dodatkową zaletą konstrukcji Sandwich Cabinet jest to, że pozwala nam uniknąć instalowania brzydkich portów bass reflex, ponieważ zamiast nich możemy wykorzystać szczeliny pomiędzy różnymi materiałami jako kanały reflex.

Płyta warstwowa o strukturze plastra miodu

HCS to bardzo sztywny materiał syntetyczny o wewnętrznej strukturze plastra miodu, po raz pierwszy użyty w naszej najnowocześniejszej STRUCTURE.

Jest bardzo lekki i znacznie lepiej zapobiega niepożądanym wibracjom i rezonansom niż powszechnie stosowany MDF. W STRUCTURE jest on wykorzystywany do budowy wewnętrznych obudów głośników wysoko- i średniotonowych, przegrody, płyty górnej i tylnej ścianki obudowy.

Jego częściowo otwarta struktura pomaga również w optymalizacji akustycznie efektywnej objętości głośnika.

VCT - Terminal kontroli wibracji

Niepożądane wibracje zakłócają niezakłócony przepływ sygnału w każdym punkcie łańcucha transmisyjnego. Wysokiej jakości i stabilne systemy stojaków lub specjalne stopy urządzeń dają tu często zadziwiający efekt. Zwykle jednak nie bierze się pod uwagę drogi propagacji zakłóceń mechanicznych. Kable niezbędne do transmisji sygnału transportują nie tylko sygnały elektryczne, ale również energię mechaniczną w postaci drgań, które można zmierzyć na obudowie głośnika i prześledzić z powrotem do źródła sygnału.

Ponieważ AUDIO PHYSIC wypowiedział wojnę wibracjom i rezonansom w każdej formie, które są szkodliwe dla dźwięku, opracowano VIBRATION CONTROL TERMINAL (VCT). Zaciski terminala VC są zamontowane na masywnej i misternie wytłumionej konstrukcji aluminiowej, która dodatkowo jest skutecznie odsprzęgnięta od obudowy głośnika przez elastyczną uszczelkę neoprenową.

Dźwiękowa poprawa technologii VCT jest tak zdumiewająca, że AUDIO PHYSIC w międzyczasie wprowadził tę koncepcję do aktualnego flagowego głośnika STRUCTURE w trzecim etapie ewolucji. Ponadto, VCF CABLE SUPPORT jest teraz dostępny jako tłumiący drgania wspornik kabla, co ponownie prowadzi do niesamowitej poprawy dźwięku we własnym systemie.

Niewidoczny Subwoofer

Niektóre z naszych głośników wyposażone są w wewnętrzny głośnik niskotonowy wewnątrz obudowy, który jest ukryty przed wzrokiem, ale na pewno nie przed uszami.

Ponieważ zrezygnowaliśmy również z tradycyjnych tub bass reflex i portów, a zamiast tego wykorzystaliśmy szczeliny w naszej konstrukcji obudowy typu Sandwich do prowadzenia i wentylowania poruszającego się powietrza, głośniki te zapewniają tak samo głęboki bas i uderzenie, jak dodatkowy subwoofer, bez konieczności dostrzegania go przez kogokolwiek.

Usztywnienie pianką ceramiczną

Podczas ciągłych poszukiwań nowych i lepszych sposobów budowy głośników, nasz główny inżynier Manfred Diestertich odkrył zaawansowany technologicznie materiał Ceramic Foam. Ten niesamowity materiał, pierwotnie opracowany do użytku w przemysłowych systemach filtracji, jest porowatą "pianką" z niezwykle twardego związku ceramicznego.

Jest bardzo sztywna, ale składa się w 85% z powietrza, co czyni ją jednocześnie bardzo lekką. Używamy jej głównie do wewnętrznego usztywnienia obudowy głośników, ponieważ jest znacznie sztywniejsza niż MDF, ale dzięki otwartej porowatej strukturze nie zabiera dużo efektywnej objętości, której potrzebują przetworniki do pracy.

Dlatego też, używając pianki ceramicznej, możemy budować głośniki, które dorównują i przewyższają znacznie większe głośniki innych producentów.

Konfiguracja Push-Push

Niektóre z naszych 4-drożnych, 3-drożnych i 31/2-drożnych głośników wykorzystują głośniki niskotonowe montowane z boku. W ten sposób możemy zachować stosunkowo wąską przegrodę - a tym samym zachować wyjątkową przestrzenność, z której słyną nasze głośniki - jednocześnie dostarczając obszerny bas dzięki zastosowaniu głośników niskotonowych o dużej średnicy.

W przeciwieństwie do innych producentów, nigdy nie stosujemy pojedynczego głośnika niskotonowego montowanego z boku, ponieważ potencjalnie wprowadza to niepożądane wibracje do obudowy. Zamiast tego, nasze dwustronne głośniki niskotonowe pracują ze sobą w fazie, tzn. oba poruszają się w tym samym czasie.

W tej konfiguracji "push-push", siły wywierane na głośnik przez dwa głośniki niskotonowe wzajemnie się znoszą, utrzymując obudowę idealnie wolną od wszelkich rezonansów, które mogłyby wpłynąć na jakość dźwięku.

ZESTAW GŁOŚNIKÓW VCF V MAGNETIC PLUS

1 VCF V Magnetic plus Speaker Set = 8 sztuk / średnica = 65 mm / wysokość do adaptera = 26 mm wraz z adapterami na 24 mm/M8

NOWOŚĆ:  generacja "plus" z podwójnymi elementami siatkowymi dla max. 35 kg na stopę = 140 kg na głośnik

VCF V Magnetic plus Speaker Set - Ostateczne rozwiązanie wsparcia high-end dla dużych głośników.

W zestawie VCF Magnetic plus Speaker Set dodaliśmy dwa silne, przeciwstawne magnesy do

najnowszej generacji naszej technologii VCF. Zwiększa to maksymalny dopuszczalny ciężar na stopę i dosłownie lewituje ładunek nad podłogą. A ponieważ nie ma prawie żadnego mechanicznego poł±czenia z podłog±, nie może być mowy o przenoszeniu wibracji w żadnym kierunku.

Obecnie szczytem naszej technologii VCF jest VCF V MAGNETIC plus. Jego

Maksymalne obciążenie wynosi 35 kg na stopę, a izolacja głośnika od wibracji jest znakomita.

Dlatego też VCF V Magnetic plus były oczywistym wyborem

jako standardowe stopy do naszego flagowego modelu STRUCTURE.


(Fragment z STEREO 4/2015)

Inteligentne stopy

Jako inżynier rozwoju Audio Physic, Manfred Diestertich (powyżej) zawsze szuka możliwości dalszego ulepszania kolumn głośnikowych tego specjalistycznego producenta z niemieckiego regionu Sauerland. W tym celu stosuje między innymi takie akcesoria jak sprawdzone "Vibration Control Feet", w skrócie VCF, które poprzez swoją strukturę sieciową zamieniają całą energię kinetyczną na siły rozciągające i zamiast kolców mogą być wkręcane w aluminiowe trawersy głośników. Teraz zaprojektował je w bardziej rozbudowanej wersji "magnetycznej" z dodatkowym odsprzężeniem magnesów.

Oczywiście chcieliśmy usłyszeć, co potrafią te małe gadżety, w pomieszczeniu, gdzie para dużych Cardeasów plus+ Audio Physica została podłączona do referencyjnej klasy elektroniki firmy Accustic Arts. Ważące 80 kg kolumny zostały po raz pierwszy zamontowane na kolcach podczas odtwarzania "Malwiny" Mariah Pihl w pełnym kolorze, mocy i głębi przestrzennej. Ponieważ w warsztacie mamy napięty harmonogram i nie mieliśmy czasu na żmudne odłączanie i ponowne podłączanie, zespół po prostu błyskawicznie zamontował trawersy na zestawie VCF III Double M8 (8-częściowy zestaw kosztuje 449 euro), dzięki czemu kolce nie miały już kontaktu z podłogą.

Rozwiązanie to zaowocowało czystszym basem, lepszym oderwaniem spektrum od obudów głośników, a także dokładniejszymi detalami we wzorcu akustycznym. Szybko uruchomiliśmy ponownie utwór z płyty CD VI, tym razem wymieniając podstawowe filtry VCF na VCF II Magnetic M8 (4-częściowy zestaw kosztuje 699 euro); co spotęgowało pozytywny efekt, gdyż bas był jeszcze bardziej zniuansowany, a wokalistka - wolna od zniekształcających wpływów z zakresu podstawowego - stała fizycznie przed zdumionymi słuchaczami.

Test porównawczy z płytą "Old Friends" Lizy Minelli (Test odsłuchowy CD VII). Po raz kolejny optymalna reprodukcja Carnegie Hall, jak również delikatne zniuansowanie żywiołowego numeru na żywo było możliwe tylko na Magneticsie. Umieszczone pod wysokiej klasy przedwzmacniaczem Accustic Arts również zdziałały cuda, czyniąc jego przekaz spokojniejszym, stabilniejszym i wyraźniejszym. A więc: Czas stanąć na nogi.

"Poprawa dźwięku poprzez sprzęganie i odsprzęganie głośników lub urządzeń? Cóż, pytasz właściwego człowieka! Prawie wszystkie moje komponenty są montowane na specjalnych nóżkach. Pozytywne efekty są tak oczywiste, czego właśnie byliśmy świadkami w warsztacie, co sprawia, że chcę posiadać podstawy Audio Physics 'Magnetic'."

Uczestnik warsztatów Peter Raguse

Konstrukcja podwójnego kosza

Unikalny DUAL BASKET DESIGN firmy AUDIO PHYSIC to prawdziwa przełomowa innowacja i najważniejsza część technologii HHCM-III. Konwencjonalne przetworniki wykorzystują tylko jeden kosz, do którego montowane są wszystkie części ruchome, jak również system silnika. Kosz służy również do mocowania przetwornika do obudowy, przez co niepożądane wibracje mogą swobodnie przemieszczać się z przetwornika do obudowy i odwrotnie, wpływając i pogarszając wydajność głośników.

Aby rozwiązać ten problem, przetwornik średniotonowy HHCM-III firmy AUDIO PHYSIC wykorzystuje konstrukcję kosza, który jest podzielony na dwa elementy. Wewnętrzny kosz wykonany jest z zaawansowanego technologicznie materiału o doskonałych wewnętrznych właściwościach tłumiących. Wszelkie mikrodrgania przenoszone z ruchomej membrany będą więc natychmiast niwelowane. Wokół wewnętrznego kosza znajduje się drugi kosz, który służy do montażu chassis w obudowie. Powierzchnia styku pomiędzy koszem wewnętrznym a zewnętrznym została zredukowana do bardzo małego, okrągłego obszaru, a dodatkowy materiał tłumiący pomiędzy obydwoma koszami bardzo skutecznie redukuje przenoszenie drgań w każdym kierunku.

UPDATE:

W ramach ostatnich działań badawczo-rozwojowych AUDIO PHYSIC opracował zupełnie nowy DUAL BASKET DESIGN, po raz pierwszy zastosowany w nowym flagowym modelu STRUCTURE. Projekt wykorzystuje najnowocześniejszą technologię druku 3D do stworzenia złożonej, otwartej struktury, która optymalizuje sztywność, kontrolę wibracji i wewnętrzny przepływ powietrza w stopniu znacznie przekraczającym to, co byłoby możliwe przy zastosowaniu konwencjonalnych metod produkcji.

DUAL BASKET DESIGN jest częścią technologii HYPER HOLOGRAPHIC CONE w klasie średniej.

CCAC - Ceramic Coated Aluminium Cone

Poprzez pokrycie aluminiowej membrany specjalną ceramiką powstaje niezwykle lekka i sztywna skrętnie membrana głośnika, która w połączeniu z technologią ACTIVE CONE DAMPING jest praktycznie odporna na zakłócające drgania cząstkowe.

CCAC jest częścią technologii HYPER HOLOGRAPHIC CONE.

Aktywne tłumienie stożka

ACTIVE CONE DAMPING to forma tłumienia rezonansów dla metalowych membran zrealizowana przez AUDIO PHYSIC po raz pierwszy.

Profil U wkomponowany w surround ma mniejszą średnicę niż membrana. W specjalnym narzędziu pierścień koralikowy jest na krótko poszerzany na potrzeby procesu montażu, naciągany na membranę i trwale mocowany dodatkowym klejem. Membrana jest teraz wstępnie naprężona i wolna od efektów dzwonienia.

ACTIVE CONE DAMPING jest częścią technologii HYPER HOLOGRAPHIC CONE.