MIDEX

Audio Physic prezentuje nowy model Midex. Wielokrotnie nagradzana kolumna po raz pierwszy wyposażona jest w rewolucyjną technologię PowerTrain, w tym nowy przetwornik średniotonowy HHCM SL.

Weźmy na przykład pozycję głośników niskotonowych. Zamiast umieszczać je obok siebie, poniżej głośnika wysokotonowego i średniotonowego, umieszczono je po bokach pozostałych przetworników, jeden niskotonowy na górze, drugi na dole przegrody. Takie rozmieszczenie pomaga uniknąć niekontrolowanych efektów akustyki pomieszczenia w rejonie basu, znacznie poprawiając wierność niskich częstotliwości.

Obudowa Midexa wykorzystuje naszą sprawdzoną konstrukcję Sandwich i posiada wewnętrzną strukturę wzmacniającą wykonaną z otwartokomórkowej pianki ceramicznej. Ten bardzo drogi, zaawansowany technologicznie materiał jest wyjątkowy, ponieważ składa się głównie z powietrza, otoczonego siecią ceramiki, która jest niemal tak twarda jak diament. Pianka ceramiczna jest bardzo lekka, ale niezwykle sztywna i wytrzymała. Używając pianki ceramicznej do wzmocnienia, możemy stworzyć bardzo sztywną obudowę bez marnowania objętości wewnętrznej, w porównaniu do użycia konwencjonalnych materiałów. Oznacza to, że Midex jest akustycznie dużo większy niż sugerują to jego zewnętrzne wymiary.

W swojej wewnętrznej strukturze, Midex wykorzystuje również nowy materiał Honeycomb Sandwich Board, materiał, który po raz pierwszy zastosowaliśmy w naszych flagowych głośnikach Structure. Przy ułamku wagi, materiał ten jest bardzo lekki i sztywny oraz znacznie lepiej zapobiega niepożądanym wibracjom i rezonansom niż powszechnie stosowany MDF, co pozwala na dalszą optymalizację akustycznie istotnej objętości obudowy.

Inne pionierskie technologie Audio Physic zastosowane w Midexie to unikalne wytłumienie sieci cross-over oraz terminala połączeniowego. Ten ostatni, podobnie jak we wszystkich naszych kolumnach, wyposażony jest w wysokiej klasy złącza Nextgen® firmy WBT.

Łatwą instalację i pewne ustawienie na każdej powierzchni zapewnia ten sam solidny system trawersów, który stosujemy w głośniku Codex. Wyposażony w standardowy gwint M8, może być łatwo rozbudowany o stopki kontroli wibracji Audio Physic VCF V Magnetic Plus. Stopki te zauważalnie poprawiają wierność dźwięku, autentyczność reprodukcji i chronią wrażliwe podłogi przed zarysowaniami.

Midex wyposażony jest w nowy przetwornik średniotonowy HHCM SL i głośnik wysokotonowy HHCT trzeciej generacji, które zastosowano również w modelu Codex. Nowoczesna architektura skutecznie redukuje samorezonans i prowadzi do niepowtarzalnie czystej i otwartej reprodukcji dźwięku. 

Dla łatwego ustawienia i bezpiecznego stania na każdej powierzchni, Midex posiada stabilną konstrukcję kratownicową, która jest również stosowana w naszym Codexie. Kratownice są wyposażone w gwint M8, dzięki czemu można je rozbudować o stopki antywibracyjne VCF V Magnetic Plus. Ich wyznaczająca trendy konstrukcja pozwala na zauważalne zwiększenie wierności obrazowania i autentyczności reprodukcji, a także chroni wrażliwe podłogi przed zarysowaniami.

Pod względem brzmienia Midex jest bez zarzutu dzięki swojej wszechstronności, a i pod względem wyglądu nie trzeba iść z nim na żadne kompromisy. Standardowo dostępny jest w różnych wykończeniach z drewna i szkła o wysokim połysku, a na życzenie może być wyposażony w panele szklane w praktycznie dowolnym kolorze.

Konstrukcja 3-drożna

Głośnik trójdrożny posiada trzy różne przetworniki, które współdzielą reprodukcję całego zakresu częstotliwości. Jeden lub więcej głośników niskotonowych, głośnik średniotonowy i głośnik wysokotonowy. Zazwyczaj częstotliwość zwrotnicy pomiędzy niskimi i średnimi częstotliwościami jest ustawiona pomiędzy 150Hz a 300Hz oraz pomiędzy 2,000Hz a 3,000Hz dla przejścia z głośnika średniotonowego do wysokotonowego.

Płyta warstwowa o strukturze plastra miodu

Bardzo sztywny materiał o wewnętrznej strukturze plastra miodu, po raz pierwszy użyty w naszej najnowocześniejszej STRUKTURZE. Jest bardzo lekki i o wiele lepiej zapobiega niepożądanym drganiom i rezonansom niż powszechnie stosowana płyta MDF.

Więcej informacji

VCT - Terminal kontroli wibracji

Niepożądane wibracje mają negatywny wpływ na jakość dźwięku, gdziekolwiek występują w ścieżce sygnału. Ponieważ AUDIO PHYSIC postawił sobie za cel walkę z niepożądanymi wibracjami i rezonansami zawsze i wszędzie, gdzie one występują, opracowano w pełni odsprzężony VIBRATION CONTROL TERMINAL (VCT).

Więcej informacji

Stopy antywibracyjne Magnetyczny standard

Wersja High End naszego VCF z jeszcze większą poprawą wydajności dźwięku, ponieważ głośnik jest całkowicie odsprzęgnięty od podłogi poprzez spoczywanie na polu magnetycznym. Dostępny również jako komponent VCF Magnetic dla separatorów Hi-Fi.

Więcej informacji

Usztywnienie pianką ceramiczną

Pianka ceramiczna to zaawansowany technologicznie materiał wykorzystywany do wewnętrznego usztywnienia wielu naszych głośników. Jest ona znacznie sztywniejsza niż MDF, chociaż składa się w 85% z powietrza. Oznacza to, że przestrzeń zajmowana przez wewnętrzne usztywnienie jest również częścią efektywnej objętości powietrza, które potrzebują przetworniki do pracy. Dzięki zastosowaniu pianki ceramicznej, możemy budować głośniki, które dorównują, a nawet przewyższają znacznie większe głośniki.

Więcej informacji

Bi-Wiring/Bi-Amping opcjonalnie

Większość naszych głośników posiada zwykłe zaciski jednoprzewodowe, aby uniknąć niepotrzebnych metalowych lub drucianych mostków, które mogłyby pogorszyć jakość dźwięku, gdy są używane w konfiguracji jednoprzewodowej (co jest tym, czego większość fanów Hi-Fi faktycznie używa). Jednakże, opcjonalny terminal Bi-Wiring/Bi-Amping może być zazwyczaj zamówiony z każdym nowym głośnikiem. Modernizacja tylko na specjalne zamówienie.

Konstrukcja podwójnego kosza

Unikalny DUAL BASKET DESIGN firmy AUDIO PHYSIC to prawdziwa przełomowa innowacja i najważniejsza część technologii HHCM-III. Zamiast tradycyjnego pojedynczego kosza, nasz HHCM-III posiada dwa oddzielne kosze, aby zapobiec i stłumić niepożądane wibracje już u źródła.

Więcej informacji

CCAC - Ceramic Coated Aluminium Cone

Poprzez pokrycie aluminiowej membrany stożkowej specjalnym materiałem ceramicznym, AUDIO PHYSIC tworzy membranę, która jest jednocześnie bardzo lekka i niezwykle sztywna. W połączeniu z technologią ACTIVE CONE DAMPING membrana stożkowa jest praktycznie odporna na wszelkie częściowe oscylacje, które w przeciwnym razie mogłyby pogorszyć brzmienie.

Więcej informacji

Aktywne tłumienie stożka

ACTIVE CONE DAMPING to unikalny projekt redukcji rezonansów w metalowych membranach, opracowany wyłącznie przez AUDIO PHYSIC.

Więcej informacji

HHCT III - Hyper Holographic Cone Tweeter

Wiele podstawowych technologii AUDIO PHYSIC zostało połączonych w celu zbudowania głośnika wysokotonowego HHCM-III. Razem służą one jednemu celowi: zagwarantowaniu autentycznego oddania muzyki, wolnego od wszelkich niepożądanych wibracji.

Więcej informacji

Konstrukcja obudowy typu Sandwich

Nasze unikalne obudowy typu Sandwich to innowacyjny sposób na powstrzymanie obudowy głośnika przed rozwijaniem własnego życia akustycznego. Jest to szczególnie skuteczne w przypadku naszych stylowych głośników wykończonych szkłem, ponieważ stosunkowo duża waga paneli szklanych pomaga jeszcze lepiej wytłumić obudowę.

Więcej informacji

DANE TECHNICZNE

Wysokość: 1195 mm / 47"

Szerokość: 202 mm / 8.0"

Głębokość: 370 mm / 14.6"

Wymagana przestrzeń Szerokość x Głębokość: 14.2" x 19.6"

Waga: ~ 38 kg (drewno) ~ 44 kg (szkło)

Zalecana moc wzmacniacza: 40 - 250 W

Impedancja: 4 Ohm

Zakres częstotliwości: 28 Hz - 40kHz

Czułość: 89 dB

Tweeter: HHCT III 39 mm / 1,5"

Głośnik średniotonowy: HHCM SL 150 mm / 5.9"

Midwoofer: Double Surround 180 mm / 7"

Woofer: 250 mm / 9.8" Papierowa membrana głośnik niskotonowy niewidoczny

Akcesoria: Maskownica szklana czarna, zestaw kolców

Szkło BLACK

Fornir WALNUT

Fornir ROSEWOOD High Gloss

Fornir BLACK EBONY High Gloss

Szkło WHITE

Szkło ANTHRACITE

Szkło PEARL WHITE

Szkło SILVER GRAY

Szkło RED

Fornir  EBONY

"AUDIO PHYSIC MIDEX 2 TO NIEZWYKLE elegancko zaprojektowane i wykonane kolumny z wysokiej półki. Po odpowiednim ustawieniu pokazują wydarzenia na muzycznej scenie z pewnej odległości, jednocześnie dając dobry wgląd nawet w głębsze warstwy muzyki. Grają równo, bez wyraźnego podkreślania jakichkolwiek podzakresów, spójnie i płynnie, a dzięki temu niemęcząco nawet w trakcie wielogodzinnych sesji.

Nawet jeśli ich specjalnością jest klasyka, to śmiało można je nazwać kolumnami uniwersalnymi, jako że doskonale radziły sobie i z muzyką akustyczną i z wokalami i z elektrycznym rockiem. Zapewnijcie im wysokiej klasy amplifikację i źródło a dostaniecie dźwięk, być może, na całe życie "

"Skoro tyle nacmokałem się i pozachwycałem komplementując Audio Physic Midex 2, to i w podsumowaniu niniejszej epistoły nie pozostaje mi nic innego, jak wyrazić swój niemalże bezgraniczny zachwyt zarówno nad perfekcją wykonania, jak i wyrafinowanym brzmieniem przez nie oferowanym. Czy są to zatem przysłowiowe kolumny dla wszystkich? Nie do końca. Po pierwsze z racji zapewnienia im odpowiedniej przestrzeni wokół przy pomieszczeniach mniejszych aniżeli 20-22 m² raczej byłbym ostrożny. A po drugie, o ile tylko docelowy odbiorca nie byłby fanem „golenia dźwiękiem” to unikałbym aplikacji Midexów w zbyt analitycznych, czy wręcz chłodnych systemach, gdyż o ile średnica i dół pasma po prostu stracą nieco na masie i wypełnieniu, to już zaimplementowany w nich tweeter może zbyt mocno dawać o sobie znać. Po trzecie jednak, skoro od każdej reguły są jakieś wyjątki, to nie pozostaje Państwu nic innego niż nie tyle umówić się na odsłuch w pobliskim salonie posiadającym na stanie tytułowe podłogówki, co zorganizować ich dostawę do siebie i na spokojnie posłuchać ich we własnych czterech kątach. "

"Z Codexem, Audio Physic po mistrzowsku pokazuje, jak sprowadzić cztery ścieżki pod jednym kapeluszem, lub lepiej: do jednej obudowy i zjednoczyć je w jednorodny przetwornik dźwięku. Osiąga się to dzięki licznym sprytnym rozwiązaniom, które często służą unikaniu drgań, odbić i rezonansów. Należą do nich m.in. kanapkowa konstrukcja obudowy, tłumienie pianką ceramiczną, ceramiczna powłoka aluminiowych membran czy konstrukcja podwójnego kosza przetwornika średniotonowego. Zawierają one również nietypowe koncepcje, takie jak stożkowy głośnik wysokotonowy, wykorzystanie przestrzeni między obudowami jako kanałów bass reflex oraz subwoofer wewnątrz obudowy. Subwoofer to niewidoczny czwarty przetwornik, który zapewnia basy, podczas gdy trzy widoczne przetworniki z przodu łączą się płynnie i dostarczają spójny obraz dźwiękowy do 40 kiloherców. Codex gra więc potężnie, bardzo dynamicznie i z potężnym basem. Tworzy niesamowicie szczegółowy i przejrzysty, trójwymiarowy i przestrzenny obraz dźwiękowy w 3D. Jednocześnie reprodukcja pozostaje naturalna, bez przesady i wolna od efektów kompresji, dzięki czemu doświadcza się z nią cudownie relaksującej przyjemności muzycznej. Akustyczne mistrzostwo uzupełnia wizualna wielkość: Codex to uczta dla oczu i uszu z pochyloną do tyłu obudową i cudownie intensywnym fornirem, ale także z alternatywnym szklanym wykończeniem".

"Głośniki te są dobrze zbudowane i wyposażone w wysokiej jakości komponenty, a mnie osobiście bardzo spodobały się estetycznie. Uwiodło mnie ich atrakcyjne nachylenie, które przypomina mi moje poprzednie głośniki, no i oczywiście luksusowe wykończenie na wysoki połysk. Ale dźwięk jest najlepszy, bardzo bezpośredni i dobrze artykułowany, bardzo przekonuje czterodrożne rozwiązanie z głośnikiem basowym zamkniętym w dolnej części obudowy i wentylowanym przez podłogę pianką ceramiczną. Efekt jest znakomity z potężnym i szybkim, ale bardzo kontrolowanym basem. W tym sensie jest to idealny głośnik dla tych, którzy chcą mieć duży i potężny obraz dźwiękowy, ale nie mają najlepszych warunków w pomieszczeniu, ponieważ Codex może być umieszczony blisko tylnej ściany. Jeśli chodzi o obraz dźwiękowy, to wydaje mi się on bardzo szeroki, zarówno na boki, jak i w głąb, a także z lekką projekcją do przodu, co tak bardzo lubię. Środek/wysokość jest bardzo zadbany, wokale i smyczki zachwycają, ogólnie jest to gęste i żywe brzmienie, ze specyfiką przywiązującą dużą wagę do szczegółów.

Świat HiFi przyzwyczaił nas ostatnio do olśniewających produktów, których w większości przypadków nigdy nie będziemy mogli posiadać. Jedną z rzeczy, które najbardziej spodobały mi się w Codexach jest to, że choć mają spektakularny design i wykończenie, to mieszczą się w granicy tego, co można nazwać "przystępną ceną". Są to głośniki, które mogą zadowolić bardzo wielu entuzjastów, ponieważ mają doskonałe parametry i zapewnią nam wiele godzin dobrej muzyki."