TEMPO

Głośniki TEMPO potrafią jak żadne inne TEMPO pokonać przepaść między niewiarygodną precyzją, realistycznym oddaniem i bezkompromisową neutralnością. Wyposażone w najnowsze osiągnięcia AUDIO PHYSIC i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, TEMPO znacząco podnoszą poprzeczkę w zakresie tego, czego można teraz oczekiwać od głośnika stojącego przyjaznego dla salonu.

Możecie Państwo zafundować sobie nieporównywalną przyjemność z muzyki, zgodnie z mottem AUDIO PHYSIC: "Nothing but Music".

TEMPO wydają się niemal delikatne, a jednak umiejętnie ukrywają wyrafinowaną inżynierię i inteligentny projekt, które czynią je wyjątkowymi głośnikami w swojej klasie. Ich smukły, wysoki kształt, łagodnie nachylony pod kątem i z odmładzającymi ściankami bocznymi w kierunku frontu, redukuje zbójeckie, czyli niepożądane naturalne oscylacje obudowy, wraz z falami stojącymi we wnętrzu głośnika. Bez środków zaradczych, drgania własne i fale stojące takie jak te mogą szybko spowodować niezróżnicowany, czasem nawet dronowy, dźwięk. Konstrukcja TEMPO zwalcza te zagrożenia u źródła.

Dwa wysokowydajne przetworniki basowe, wyposażone w sztywne aluminiowe membrany, umieszczone są dokładnie naprzeciwko siebie w bokach TEMPO . Lokalizacja i przełączenie obudowy oraz tzw. technologia "push-push" tworzą symetryczny rozkład sił na obudowie głośnika podczas jego pracy. Całkowity lifting komory basowej w znacznym stopniu przyczynia się do poprawy odpowiedzi impulsowej. Zamiast tradycyjnego materiału izolacyjnego do tłumienia hałasu emitowanego do wnętrza głośnika zastosowano piankę ceramiczną o otwartych porach. Przy współczynniku porów wynoszącym ponad 85%, tłumienie jest teraz znacznie skuteczniejsze. Sama pianka ceramiczna jest niezwykle sztywna i pomaga w dalszej stabilizacji obudowy głośnika. Rezultatem jest poziom precyzji, który nie ma sobie równych w tej klasie.

Głośniki wysokotonowe i średniotonowe są produkowane wyłącznie dla AUDIO PHYSIC, ich hybrydowa konstrukcja membrany (technologia HHC) jest unikalna, łącząc właściwości tłumiące nowoczesnych polimerów ze stabilnością i sztywnością skrętną metalu. Szkodliwy wpływ na dźwięk wynikający z interakcji pomiędzy układem zawieszenia a koszem podwozia jest dzięki temu skutecznie eliminowany. Efektem jest gładki i jednorodny wzór akustyczny, od tonu podstawowego aż po najwyższe częstotliwości.

Podobnie jak głośnik wysokotonowy, głośnik średniotonowy TEMPO posiada własną komorę. Oprócz wyszukanej konstrukcji kosza HHC, głośnik średniotonowy jest wyposażony w stałą wtyczkę fazową wykonaną z metalu. W zależności od materiału muzycznego i głośności, systemy zawieszenia mają tendencję do wytwarzania intensywnego ciepła, które w pewnych okolicznościach może zmienić pewne parametry. Metalowa zatyczka fazowa jest skutecznym radiatorem, redukującym również efekty kompresji za membraną. W nowym TEMPO zastosowano najnowszą generację przetworników średniotonowych - HHCM III.

Jeśli chodzi o głośniki wysokotonowe, w TEMPO zastosowano najnowszą generację obudowy, HHCT III, która jest również wdrażana w większych kolumnach AUDIO PHYSIC.

Zwrotnice również przeszły lifting, poszczególne elementy zostały selektywnie zabezpieczone przed mikrodrganiami, a okablowanie wewnętrzne zostało intuicyjnie usprawnione. Nie mniej ważne jest to, że TEMPO zbudowane jest z solidnych aluminiowych trawersów, które stosowane są również w AVANTI . Gwarantują one łatwą obsługę i optymalny kontakt z podłogą. Rezultat tych działań: znacznie wyższa rozdzielczość, zwiększona homogeniczność i oszałamiająco autentyczna muzykalność. W nowym TEMPO zastosowano również maskownice z tkaniny magnetycznej w kolorze czarnym, zamiast zwykłych maskownic z tkaniny.

Stylowe trawersy TEMPO ułatwiają ustawienie i gwarantują pewne oparcie na każdej powierzchni. Dzięki gwintom M8, TEMPO może być łatwo wyposażony w stopki Audio Physic VCF II Magnetic plus. Ich najnowocześniejsza konstrukcja umożliwia zauważalnie lepszą wierność dźwięku i autentyczność reprodukcji. Nie tylko to, nóżki VCF II M8 Magnetic plus chronią wrażliwe podłogi przed zarysowaniami.

Stopy antywibracyjne Magnetyczny standard

Wersja High End naszego VCF z jeszcze większą poprawą wydajności dźwięku, ponieważ głośnik jest całkowicie odsprzęgnięty od podłogi poprzez spoczywanie na polu magnetycznym. Dostępny również jako komponent VCF Magnetic dla separatorów Hi-Fi.

Więcej informacji

Konstrukcja 3-drożna

Głośnik trójdrożny posiada trzy różne przetworniki, które współdzielą reprodukcję całego zakresu częstotliwości. Jeden lub więcej głośników niskotonowych, głośnik średniotonowy i głośnik wysokotonowy. Zazwyczaj częstotliwość zwrotnicy pomiędzy niskimi i średnimi częstotliwościami jest ustawiona pomiędzy 150Hz a 300Hz oraz pomiędzy 2,000Hz a 3,000Hz dla przejścia z głośnika średniotonowego do wysokotonowego.

Usztywnienie pianką ceramiczną

Pianka ceramiczna to zaawansowany technologicznie materiał wykorzystywany do wewnętrznego usztywnienia wielu naszych głośników. Jest ona znacznie sztywniejsza niż MDF, chociaż składa się w 85% z powietrza. Oznacza to, że przestrzeń zajmowana przez wewnętrzne usztywnienie jest również częścią efektywnej objętości powietrza, które potrzebują przetworniki do pracy. Dzięki zastosowaniu pianki ceramicznej, możemy budować głośniki, które dorównują, a nawet przewyższają znacznie większe głośniki.

Więcej informacji

Bi-Wiring/Bi-Amping opcjonalnie

Większość naszych głośników posiada zwykłe zaciski jednoprzewodowe, aby uniknąć niepotrzebnych metalowych lub drucianych mostków, które mogłyby pogorszyć jakość dźwięku, gdy są używane w konfiguracji jednoprzewodowej (co jest tym, czego większość fanów Hi-Fi faktycznie używa). Jednakże, opcjonalny terminal Bi-Wiring/Bi-Amping może być zazwyczaj zamówiony z każdym nowym głośnikiem. Modernizacja tylko na specjalne zamówienie.

Konstrukcja podwójnego kosza

Unikalny DUAL BASKET DESIGN firmy AUDIO PHYSIC to prawdziwa przełomowa innowacja i najważniejsza część technologii HHCM-III. Zamiast tradycyjnego pojedynczego kosza, nasz HHCM-III posiada dwa oddzielne kosze, aby zapobiec i stłumić niepożądane wibracje już u źródła.

Więcej informacji

CCAC - Ceramic Coated Aluminium Cone

Poprzez pokrycie aluminiowej membrany stożkowej specjalnym materiałem ceramicznym, AUDIO PHYSIC tworzy membranę, która jest jednocześnie bardzo lekka i niezwykle sztywna. W połączeniu z technologią ACTIVE CONE DAMPING membrana stożkowa jest praktycznie odporna na wszelkie częściowe oscylacje, które w przeciwnym razie mogłyby pogorszyć brzmienie.

Więcej informacji

Aktywne tłumienie stożka

ACTIVE CONE DAMPING to unikalny projekt redukcji rezonansów w metalowych membranach, opracowany wyłącznie przez AUDIO PHYSIC.

Więcej informacji

HHCT III - Hyper Holographic Cone Tweeter

Wiele podstawowych technologii AUDIO PHYSIC zostało połączonych w celu zbudowania głośnika wysokotonowego HHCM-III. Razem służą one jednemu celowi: zagwarantowaniu autentycznego oddania muzyki, wolnego od wszelkich niepożądanych wibracji.

Więcej informacji

HHCM III - Hyper Holographic Cone Midrange

Wiele kluczowych technologii AUDIO PHYSIC zostało połączonych w celu zbudowania przetwornika średniotonowego HHCM-III. Wspólnie służą one jednemu celowi: zagwarantowaniu autentycznego oddania muzyki, bez wpływu jakichkolwiek niepożądanych wibracji.

Więcej informacji

Wtyczka fazowa z aluminium

Wszystkie przetworniki średniotonowe stosowane w kolumnach AUDIO PHYSIC posiadają aluminiowy wtyk fazowy montowany bezpośrednio do układu silnika. Ta wyszukana konstrukcja ma kilka zalet w porównaniu z konwencjonalnymi sterownikami.

Wszystkie przetworniki średniotonowe AUDIO PHYSIC posiadają aluminiową wtyczkę fazową montowaną bezpośrednio na układzie silnika. Ta wyszukana konstrukcja ma kilka zalet w porównaniu z konwencjonalnymi sterownikami.

Więcej informacji

Konfiguracja Push-Push

Niektóre z bocznie zamontowanych głośników niskotonowych w naszych głośnikach 3-drożnych i 31/2-drożnych są ustawione w konfiguracji Push-Push, w której siły wywierane na obudowę przez dwa głośniki niskotonowe wzajemnie się znoszą, co zapobiega wprowadzaniu wibracji, które mogłyby wpłynąć na jakość dźwięku.

Więcej informacji

DANE TECHNICZNE

Wysokość: 1000 mm / 39,4"

Szerokość: 187 mm / 7.4"

Głębokość: 320 mm / 12.6"

Wymagana przestrzeń Szerokość x Głębokość: 290 x 430 mm / 11.4x16.9"

Waga: 21 kg

Zalecana moc wzmacniacza: 20 - 150 W

Impedancja: 4 Ohm

Zakres częstotliwości: 32 Hz - 40kHz

Czułość: 89 dB

Tweeter: HHCT III 39 mm / 1,5"

Głośnik średniotonowy:HHCM III 150 mm / 5,9"

Woofer: 2 x 180 mm / 7" Alu Cone

Akcesoria: Maskownica z tkaniny magnetycznej, czarna, zestaw kolców

BLACK High Gloss

WHITE High Gloss

Fornir EBONY

Fornir WALNUT

"Tempo są dla Audio Physica tym, czym dla Porsche jest model 911. To kultowa konstrukcja, która ma swój charakter, a z biegiem lat jest poddawana kolejnym modyfikacjom i ulepszana, aby zapewniać klientom jeszcze lepsze osiągi i wyższy komfort jazdy. Słyszałem, że Manfred Diestertich jest fanem Ferrari, ale mam nadzieję, że za to porównanie się na mnie nie obrazi. Podobnie jak "dziewięćset jedenastka", Tempo otrzymują coraz więcej eleganckich gadżetów, stają się coraz ładniejsze i bardziej wyrafinowane. Niestety, znajduje to odzwierciedlenie w cenie. Różnica między Tempo 35 a Tempo Plus jest, co tu dużo mówić, porażająca. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że w jubileuszowym modelu nie wprowadzono tak naprawdę żadnych istotnych zmian, bo ani rocznicowe emblematy, ani magnetycznie mocowane maskownice, ani opowieści o przeprojektowanej komorze, w której pracują głośniki niskotonowe (co chyba średnio przełożyło się na charakter basu) nie usprawiedliwiają nagłego przeskoku z 18765 na 25444 zł za parę. Najwyraźniej dochodzą do tego inne czynniki, takie jak inflacja, wzrost kosztów produkcji czy przewaga popytu nad podażą. Może już takie są dzisiejsze realia i zamiast narzekać, powinniśmy zacząć się do tego przyzwyczajać albo - i to wydaje mi się w tym momencie najsensowniejsze - jak najszybciej reagować na szybko zmieniającą się sytuację na rynku. Dziś można jeszcze wybrać model Tempo Plus i cieszyć się praktycznie tym samym brzmieniem za nieporównywalnie mniejsze pieniądze. A później? Pozostanie albo dołożyć te siedem tysięcy albo szukać szczęścia na rynku wtórnym. Możliwy jest również taki scenariusz, że za kilka lat Manfred Diestertich zdecyduje się zastosować w kolejnej generacji Tempo autorskie głośniki niskotonowe, dzięki którym jedyny "minus" (bo to przecież zawsze zależy od interpretacji słuchacza) tej konstrukcji zostanie wyeliminowany, a cena takiej wersji przekroczy trzydzieści tysięcy złotych. Jeżeli więc Tempo 35 dziś wydają się komuś za drogie, hmm... Poczekajmy, a może za kilka lat będziemy patrzyli na nie tak, jak dziś patrzymy na Tempo VI. Wychodzi na to, że kupując je, postąpiłem właściwie. Nie byłem takim imbecylem, jak mi się wydawało. Ale jestem imbecylem, że je sprzedałem. Jeśli nie chcecie popełnić tego samego błędu, a dysponujecie wystarczająco dużym pokojem odsłuchowym i wysokiej klasy elektroniką, kupcie Tempo Plus albo Tempo 35, znajdźcie optymalne ustawienie i przyspawajcie ich nóżki do podłogi. Te kolumny idą w cenę jak złoto. Z tym, że złoto nie gra tak bajecznie... "

"Tempo Plus, który istnieje od początku, choć oczywiście stale ewoluuje i zmienia się, jest prawdziwie symbolicznym produktem w ofercie Audio Physic i doskonałą ilustracją filozofii i teorii producenta na temat dźwięku. Jako takie, głośniki te spełniają zarówno nazwę "holograficzne", jak i hasło "nie gubią subtelnych szczegółów", łącząc studyjną precyzję z muzykalnością i bezpretensjonalnością w swoich wybitnych możliwościach, i są szczególnie polecane tym, którzy lubią, aby ich muzyka była prezentowana w sposób jak najbardziej naturalny."