SPARK
Z wyjątkową dynamiką dźwięku i imponującą, niemal namacalną przestrzenną głębią i szerokością, Audio Physic ustanawia nowe standardy dla trójdrożnych kolumn kompaktowych za pomocą nowego Sparka.
Dzięki eleganckiej, minimalistycznej i zoptymalizowanej pod kątem brzmienia konstrukcji, Spark wypełnia lukę pomiędzy kolumnami półkowymi a podłogowymi, oferując ogromną swobodę w ustawieniu bez uszczerbku dla doskonałych parametrów akustycznych. Rezultatem są fascynujące wrażenia słuchowe nawet w najbardziej wymagających pomieszczeniach.
Nowy Spark wyposażony jest w technologię Audio Physic PowerTrain znaną z Cardeasów. Istotnym elementem tej technologii jest unikalny przetwornik średniotonowy HHCM SL, który pracuje całkowicie bez pająka centrującego i przekazuje energię kinetyczną w sposób potężny i efektywny, bez najmniejszych oznak zmęczenia słuchu. Spark osiąga rozdzielczość nieznaną wcześniej dla głośników w swojej kategorii.
Spark posiada również innowacyjny system niskotonowy z technologią Dual Surround firmy Audio Physic.
Ponadto nowy Spark adoptuje inne kluczowe innowacje Cardeasa: oprócz nowego przetwornika średniotonowego, nowa edycja ikony przekonuje sprawdzoną technologią obudowy multi-sandwich, zaawansowaną technologicznie konstrukcją plastra miodu wewnątrz obudowy, kondensatorami z miedzianą pianką kontaktową w filtrze / gałęzi głośnika wysokotonowego i oczywiście znakomicie przetworzonymi materiałami - od terminala po obudowę.
Nowy stojak głośnikowy Sherpa M nie tylko zapewnia Sparkowi doskonałe wsparcie, ale także odsprzęga go od podłoża dzięki specjalnie opracowanym dla niego stopom VCF. Stojak Sherpa M jest idealny dla wszystkich głośników półkowych i monitorowych o wadze do 20 kg (cena pary 499 € z 19 % VAT).
Bi-Wiring/Bi-Amping opcjonalnie
Większość naszych głośników posiada zwykłe zaciski jednoprzewodowe, aby uniknąć niepotrzebnych metalowych lub drucianych mostków, które mogłyby pogorszyć jakość dźwięku, gdy są używane w konfiguracji jednoprzewodowej (co jest tym, czego większość fanów Hi-Fi faktycznie używa). Jednakże, opcjonalny terminal Bi-Wiring/Bi-Amping może być zazwyczaj zamówiony z każdym nowym głośnikiem. Modernizacja tylko na specjalne zamówienie.
Konstrukcja 3-drożna
Głośnik trójdrożny posiada trzy różne przetworniki, które współdzielą reprodukcję całego zakresu częstotliwości. Jeden lub więcej głośników niskotonowych, głośnik średniotonowy i głośnik wysokotonowy. Zazwyczaj częstotliwość zwrotnicy pomiędzy niskimi i średnimi częstotliwościami jest ustawiona pomiędzy 150Hz a 300Hz oraz pomiędzy 2,000Hz a 3,000Hz dla przejścia z głośnika średniotonowego do wysokotonowego.
DANE TECHNICZNE
Wysokość: 483 mm / 19"
Szerokość: 202 mm / 7.9"
Głębokość: 371 mm / 14.6"
Wymagana przestrzeń Szerokość x Głębokość: 202 x 430 mm / 7,9" x 16,9"
Waga: ~18 kg (szkło)
Zalecana moc wzmacniacza: 30 - 180 W
Impedancja: 4 Ohm
Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40kHz
Czułość: 88 dB
Tweeter: HHCT III 39 mm / 1,5"
Głośnik średniotonowy: HHCM SL 150 mm / 5,9"
Woofer: Double Surround 180 mm / 7"
Akcesoria: Szklana maskownica w kolorze czarnym.
Szkło BLACK
Szkło WHITE
"Nie ukrywam, że był to bardzo nietypowy test. Zaczęło się od marudzenia i kręcenia nosem. Na koncepcję, która nijak nie pasowała mi do starszych Sparków, wysoką cenę albo brak maskownic zasłaniających przetworniki w zestawie. Skończyło się natomiast na wniosku, że Sparki 6 to jedne z najlepszych monitorów, jakie można dziś kupić i zupełnie "bezkarnie" (bez podbitego basu, problemów ze stereofonią, konieczności ściągnięcia do domu ważących 200 kg monobloków) zainstalować w normalnym, typowym pokoju, o ile jest on w jakiś tam sposób przystosowany do słuchania muzyki.
Te kolumny to przepustka do świata już nawet nie hi-endu, ale ekstremalnego hi-endu, tyle że w wydaniu kompaktowym. Wydawało mi się, że Audio Physic popełnił błąd i stworzył kolumny, którymi nie zainteresują się ani audiofile, ani zamożni melomani szukający sprzętu wybitnie dobrego i w miarę dyskretnego, ale pomyliłem się. To jest propozycja dla tych, którzy doskonale wiedzą, o co chodzi w całej tej zabawie. Ukłon w stronę doświadczonych słuchaczy, może nawet swego rodzaju zakodowana wiadomość - patrzcie, teraz 90% technologii i brzmienia Cardeasów możecie otrzymać w opakowaniu, którym nie zainteresują się ludzie kupujący sprzęt stereo na pokaz, bo jest dla nich zbyt małe i zbyt dziwne.
Nie twierdzę, że prawdziwi audiofile nie kupują potężnych podłogówek i nie stawiają ich w kilkudziesięciometrowych salonach, w których co najmniej trzydzieści tysięcy złotych poszło na ustroje akustyczne, ale znacznie częściej spotykam się z ludźmi, których mieszkania i domy są, jak na polskie warunki, zupełnie normalne, ale ich doświadczenie, wiedza i pielęgnowana latami pasja do muzyki i sprzętu hi-fi robią na mnie ogromne wrażenie. Jasne, systemy za cztery miliony złotych też grają imponująco, ale kiedy to samo uda się zrobić za sto albo dwieście tysięcy, to jest dopiero wyczyn. I ze Sparkami 6 właśnie taki numer można wyciąć. Jeżeli wiecie, co to oznacza, nic więcej nie muszę mówić."
"Spark 6 z pewnością nie są kolumnami nastawionymi do rozpieszczania uszu słuchacza łagodnymi, zmiękczonymi, podkolorowanymi dźwiękami. Są prawdziwe i szczere na tyle, na ile umożliwia im to odtwarzana muzyka. Mogą być zarazem ostre jak brzytwa, odtwarzając agresywne rockowe dźwięki, a innym razem łagodne, podczas odgrywania muzyki klasycznej czy synth-popu. Ich charakter brzmienia w olbrzymim stopniu zależy od odtwarzanej muzyki. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Spark 6 są pozbawione własnego charakteru, ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Dlatego idealnie nadają się do zgłębiania nawet najbardziej ukrytych smaczków muzycznych w nagraniach. To bardzo przejrzyste i neutralne kolumny, wprowadzającymi do muzyki jak najmniej od siebie. Dzięki temu mogą znakomicie posłużyć do oceny każdego komponentu wchodzącego w skład naszego systemu audio, gdyż wyraźnie pokażą jego wpływ na całość systemu. Podczas odsłuchu Spark 6 napędzałem je zarówno tańszymi, jak i droższymi amplifikacjami. W tym zestawieniu znalazł się zarówno Heed Elixir LE30, jak i SPEC RSA-V10 oraz lampowy Ayon Triton Evolution i z każdym wzmacniaczem kolumny brzmiały wyraźnie inaczej obnażając jego najlepsze i najsłabsze strony.
Do najważniejszych cech testowanych kolumn należą: ponadprzeciętna neutralność, wyśmienita kontrola dźwięku w pełnym paśmie i wręcz studyjna stereofonia, nie pozwala ukryć się w przestrzeni nawet najmniejszym detalom muzycznym!"